Osnovna škola Nikola Tesla

Grad Rijeka

RED BUTTON

Škola u prirodi - četvrtaši u sjeverozapadnoj Hrvatskoj - 23.09. - 27.09.2013.
Autor: Karmen Turk, 25. 10. 2013.

Klikni na opširnije i pronađi naš tekst.

Fotogalerija

Po dogovorenom planu 1.stanica bio je naš glavni grad, Zagreb.

Ušli smo u katedralu. Bilo je prekrasno. Tamo je pokopan blaženi Alojzije Stepinac. Prošetali smo do Trga bana Josipa Jelačića i vidjeli fontanu Manduševac. Nakon toga krenuli smo na uspinjaču do gornjeg grada (Gradeca). Vožnja je trajala vrlo kratko, ali je bilo uzbudljivo. Stigli  smo  na Markov trg gdje smo vidjeli zgradu Sabora i crkvu Sv.  Marka.

Zatim smo se spustili do Kamenitih vrata i tržnicom Dolac, došli do Jelačićevog trga.

Krenuli smo u Zoo vrt Maksimir. Vozeći se prema Zoo vrtu vidjeli smo stadion NK Dinamo i njihove igrače kako treniraju u Maksimirskom parku.

Prvo smo vidjeli najpametniju pticu na svijetu gavrana, šišmiše, zmije, pelikane,crnu panteru i još mnogo životinja.

Rano poslijepodne krenuli smo u Mariju Bistricu koja je poznata kao hrvatsko nacionalno svetište, ali i po izradi licitarskih srca, svijeća i medenjaka. Tamo smo napravili licitarska srca za svoju obitelj. Slikali smo se  ispred crkve gdje smo kupili razne suvenire. Potom smo ušli u crkvu i vidjeli na oltaru kip crne Marije. Nakon posjeta crkve dugo smo se  vozili do hotela Kralj u Donjem Kraljevcu gdje smo odsjeli i povečerali te imali karaoke. Zatim smo išli u sobe raspakirati se i spavati. Već prvi dan bio je uzbudljiv i bili smo prepuni dojmova.

Svanulo je novo jutro. Učiteljice su budile učenike po sobama. Neki su se ranije probudili pa se učiteljica ugodno iznenadila.  Spremili  smo se za doručak i krenuli u blagovaonicu. Razveselio nas je švicarski stol. Nakon obilnog doručka uzeli smo ruksake i krenuli u autobus. U autobusu smo saznali da ćemo ići na rijeku Muru, na mlin, voziti se šajkama i skelom.Ali prvo smo posjetili farmu jelena i obitelj Magdalenić . Kada smo stigli gospodin Magdalenić poželio nam je dobrodošlicu i pokazao nam kako se rade vaze, lonci i ukrasi od gline. Mogli smo kupiti ukrase. Vratili smo se u autobus i krenuli u posjet obitelji Trstenjak u Svetom Martinu na Muri. Kod njih smo vidjeli stare seoske predmete i seosku odjeću od konoplje i lana koja je jako lijepa i precizno istkana. Vidjeli smo kako su ljudi prije tkali na vreteno,  kako se pralo rublje i gulio kukuruz. Sve smo to mogli i sami isprobati.Ručali smo u Murskom Središću. Bilo je jako ukusno. Poslije ručka išli smo razgledati Čakovec gdje smo vidjeli stari grad Čakovec. Krenuli smo za hotel na večeru, spremanje po sobama i na kraju ples. bio je to još jedan uzbudljiv dan!

U srijedu kao i svakog dana probudili smo se  oko  07:30. Nakon doručka krenuli smo u Varaždin, vidjeli smo groblje po kojem smo se prošetali.                                                                Napustili smo Varaždin i krenuli prema Trakošćanu koji nas je na samom početku oduševio svojom ljepotom. Da bi dobili malo enregije za njegov obilazak, najprije smo pojeli ručak u restoranu, u podnožju dvorca. Nakon ručka obišli smo dvorac Trakošćan. Doznali smo da je više puta je proširen i dograđen, a  znatnije  1592 .godine od obitelji Drašković, te u 19.stoljeću kada je dovršen. Dvorac sada pripada Republici Hrvatskoj. Vidjelismo  sobe u kojima su bili mali kreveti jer su ljudi nekada spavali sjedeći. Vidjeli smo blagavaonu sa lijepim raskošnim stolom i stolicama, knjižaru, puno predivnih slika, staru kuhinju..... Nakon zajedničkog slikanja i pohvala od naših vodiča, kupovali smo suvenire. Malo smo se igrali i na travi.    Krenuli smo na put u Lepoglavu u kojoj smo posjetili nalazište ahata i starog grotla vulkana. Tražili smo drago kamenje i mnogo tih kamena našli.

Krenuli smo prema hotelu. Kad smo došli u hotel išli smo na večeru, a nakon večere gledali smo Gru na super tajnom zadatku.

U četvrtak,  04.10.2012. probudili smo se u 6:30 sati, doručkovali, lijepo se najeli i u 7:30 iz hotela Kralj, krenuli prema Koprivnici u prehrambenu industriju Podravka. Na putu prema Koprivnici gledali smo predivnu prirodu, vozeći se uz Dravu i predivna sela bogata cvijećem i zelenilom.

U Podravci smo vidjeli: Vegetu, Podravka juhe itd... Doznali smo da je Vegeta je jedan od najpoznatijih izvornih hrvatskih proizvoda, a izumila ju je 1959. Zlata Bartl sa suradnicima. Saznali smo da se Frutolino prije zvao Fruto, Čokolino se prije zvao samo Čoko, Keksolino samo Kekso itd. Čokolino je tada bio najpopularniji  brend. Nakon toga otišli smo u dio u kojem se radi marmelada i Frutolino. Djelatnici Podravke dali su nam male poklončiće. Otišli smo u muzej prehrane i vidjeli strojeve kojima se prije radila hrana i s kojima se radilo u polju, a na kraju smo vidjeli stara pakiranja juhe, Vegete, Fanta, marmelada , a za kuči smo dobili marmeladu linoladu bocu soka itd.

Krenuli smo u Hlebine...

Na putu prema Hlebinama zaustavili smo se smo na ručku koji je bio jako fin! Poslije ručka vozili smo se još 15 minuta do kuće Ivana Generalića,  kojeg je na žalost  ulovila prerana smrt. Kroz njegovu kuću provela nas je njegova žena.Vidjeli smo njegova predivna dijela. Više njegovih dijela napravljeno je na  staklu i platnu.

A onda smo krenuli u centar svijeta!!! Nevjerojatno, ali istinito.

Ludbreg se prema lokalnoj legendi smatra središtem svijeta. Istina je da se mnogi svjetski gradovi nalaze na koncentričnim krugovima čije središte je upravo u Ludbregu (prvi krug Varaždin-Čakovec-Koprivnica, drugi Zagreb-Maribor-Kaposvar, treći Beč-Budimpešta-Trst, itd). Na glavnom trgu se nalazi točka koja predstavlja središte svijeta. Prošetali smo se poznatim svetištem, a na kraju zasladili sladoledom. Umorni i zadovoljni uputili smo se prema našem hotelu.

Ustali smo se oko 7:00. Otišli smo na doručak. Doručak je kao i svakog jutra bio ukusan.  Ovo je bio naš posljednji dan Škole u prirodi! Šmrc..... Nakon što smo napunili autobus torbama i koferima, smjestili smo se u autobuse i krenuli prema Tehničkom muzeju vidjeli smo rudnik i jako puno aviona i auta.

Zatim odlazimo na ručak u restoran, u grad Krapinu.

Nakon ručka krećemo u MUZEJ KRAPINSKIH NEANDERTALACA.

Tamo gledamo kratak film o životu krapinskog pračovjeka. Zatim nas vodič muzeja vodi kroz muzeji  i to s točno određenim datumom - 23. kolovozom 1899. g., kad je krapinski učitelj Rehorić poslao Dragutinu Gorjanoviću Krambergeru čudne kosti koje je pronašao.

Opet gledamo kratak film o nastanku planete Zemlje. Nakon filma krećemo u razgledavanje muzeja. Doznajemo kako je nastao prvi Krapinski pračovjek, dinosauri, prve ptice… Vodič muzeja nam je rekao da su i tada postojali dešnjaci i ljevaci i kako se to prepoznaje. Zatim krećemo u špilju krapinskog pračovjeka.

Nakon razgledavanja, prepuni dojmova, krećemo u autobus za Rijeku.

Škola u prirodi bila je fantastična. Bili smo i tužni i sretni što odlazimo kući.

Bilo je oko 8 h pa je većina učenika spavalo. Kad smo stigli bili smo jako sretni jer smo vidjeli svoje roditelje. I oni su bili jako sretni, pa su nas izgrlili i izljubili. Svi smo bili umorni i odmah smo krenuli svojim kućama svatko sa svojim doživljajima i jednim novim iskustvom.