preskoči na sadržaj

Osnovna škola Nikola Tesla

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

Grad Rijeka

      

RED BUTTON

    


  

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Uspjeh na Smotri istraživačkih radova „Matematika+“​
Autor: Antea Juraga, 8. 5. 2023.

U petak 5. svibnja 2023. godine učenici Neo Fak, Leon Ivić, Ruben Mička i Ivan Nekić (6. a i 6. d razred) pod mentorstvom učiteljice Jelene Kralj-Smirčić sudjelovali su na Smotri istraživačkih radova Matematika+“​koja se održava u sklopu Festivala matematike u Puli.

Svojim istraživačkim radom pod nazivom Utječu li riječke kiše na riječku vodu“​​ učenici su osvojili 1. mjesto s osvojenih 98/100 bodova.

 

 

Cilj ovog istraživačkog rada bilo je povezati matematiku, svoj zavičaj i zadanu temu voda. Oni su istraživali koliko kiša koja pada u Rijeci utječe na razinu izvorišta Zvir koji se nalazi u centru grada. Istraživanjem podataka kroz duže vremensko razdoblje (40 godina) došli su do zanimljivog odgovara da kiša koja pada u gradu Rijeci ne utječe bitno na razinu vode u izvorištu Zvir (na nju jako utječu podzemne vode koje dolaze sa slovenskog Snežnika, grobničkih planina i polja te Gorskog kotara).


 

Osim odgovora na postavljenu hipotezu (pretpostavku) u svom istraživačkom radu, naučili su mnogo o važnosti vode za ljudski život i zdravlje, kako je voda utjecala na razvoj sela i gradova. S posebnim veseljem otkrili su da je grad Rijeka izuzetno bogat izvorištima vode (ima ih čak 6).

 

 

U sklopu istraživanja posjetili su izvorište Zvir koje se nalazi u samom centru grada, a posebno je po tome što nikad ne presušuje. U prilog tome koliko je učenike zadivilo ovo izvorište govori i činjenica da su se potrudili i napravili hologram kupole koja štiti izvorište Zvir.

 

 

Tijekom izrade ovog istraživačkog rada do posebnog izražaja došao je timski rad. Učenici su imali zadatak obraditi i grafički prikazati veliku količinu podataka što je značilo i puno posla. Zbog toga su zadatak podijelili na manje dijelove kako bi svaki član tima dobio dio, tako da nikome ne bude previše. Svaki tjedan su se nalazili kako bi izvijestili o napravljenom i napravili plan za sljedeći tjedan. Iako je trebalo uložiti puno truda kako bi se cijelo istraživanje privelo kraju i pripremilo za izlaganje na smotri, za učenike je ovakav način, osim učenja i napredovanja u razvijanju potrebnih vještina, značio i puno zabave, druženja, razmjene ideja. Nadaju se da će i dogodine dobiti sličnu priliku za napredovanje.

 

 

 

https://drive.google.com/file/d/1G_KAMDZ6RCV9eUyxjAwtBG_AgzF7og4z/view 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju