preskoči na sadržaj

Osnovna škola Nikola Tesla

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 

Grad Rijeka

      

RED BUTTON

    


  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 8. 2013.

Ukupno: 487420
Danas: 18
 



 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt „Sol – lijek, hrana i otrov“
Autor: Karmen Turk, 15. 2. 2011.

NAŠA ŠKOLA – MALA SOLANA ZNANOSTI

 

        Znanost je važna, a za njen razvoj značajno je propitivati i istraživati svijet oko nas. Na Dan znanosti, 10. studenoga ove godine, do tih su zaključaka došli učenici i učitelji OŠ „Nikola Tesla“ u Rijeci. Nakon prijave na L'Orealov natječaj i dobivanja financijske potpore za projekt o soli, krenuo je rad po radionicama. Uz L'Orealovu financijsku i veliku stručnu pomoć znanstvenika iz Udruge Zlatni rez – Rijeka, tijekom dva mjeseca intenzivnoga rada u radionicama, 75 učenika i 20 učitelja odabrali su svoje podteme i istraživanja, sve ujedinjeno pod naslovom „Sol – lijek, hrana i otrov“. Na prezentaciji projekta bilo je vrlo živo: škola je bila uređena slikama i plakatima, prostor školske dvorane bio je ispunjen morskim motivima (zaslužna je likovna grupa, prof. Ivan Mrakovčić i šk. psihologica Orjana Marušić-Štimac), tehnički opremljen projekcijskim platnima i svim ostalim pomagalima (prof. Mate Adžić, Toni Štimac), učenici su dočekivali goste s prigodnim trojezičnim knjižicama (na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku – prof. Ljiljana Rošić, prof. Irena Primc i prof. Dorotea Vidaković) u kojima je navedeno sve što se radilo, kao i čime je rezultiralo (grafičko oblikovanje prof. Karmen Turk). Pozivu na prezentaciju odazvali su se predstavnici tvrtke L'Oreal, Udruge Zlatni rez, djelatnici Odsjeka za školstvo Grada Rijeke, predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje, profesori s Učiteljskoga fakulteta… S nama su bili roditelji, vanjski suradnici škole, svi učitelji i učenici viših razreda. Sve su pratili i lokalni mediji. Goste je kroz radionice i događanja vodila petašica Viktorija Kalić, a goste su pozdravile ravnateljica Tatjana Bandera-Mrakovčić i voditeljica projekta, profesorica biologije, Asja Matešić.  Evo što je predstavljeno na završnom danu…

Klik na opširnije.

Fotografije su u fotogaleriji.


Prva se predstavila radionica biologije (pod vodstvom prof. Asje Matešić) koja je govorila o biološkom značaju soli, te soli kao lijeku, hrani i otrovu. Istraživanjem su došli do zaključka da je prekomjeran unos soli  loša navika, opasna kako za srce tako i za zdravlje općenito, i da većina djece ima loše prehrambene navike, a velika opasnost leži u pekarskim proizvodima i grickalicama koje djeca imaju naviku konzumirati u vrijeme školskoga odmora. U povijesnoj radionici (prof Josip Naglić) govorilo se o soli kroz povijest, kroz kulturološku i vremensku - povijesnu prizmu. Zaključili su da je u tom smislu uloga soli podcijenjena.  Geografska radionica „Pag – Tuzla – Salzburg“ (voditeljica prof. Anita Afrić) upoznala je prisutne s poznatim solanama, učenici su govorili o povezanosti imena mjesta s djelatnošću. Također, spomenuto je da sve više rudnika soli danas postaju turističke atrakcije, a sve manje su izvorišta soli za gospodarske potrebe.  Radionica mladih kemičara (pod vodstvom prof. Anice Švajcer-Rendić) pripremila je prezentaciju dobivanja morske soli iz morske vode, a publiku su oduševili igrokazom o nastajanju formulske jedinke natrijevog klorida. Matematičari (pod vodstvom prof. Deny Svirčić) su pod mikroskopom promatrali poredak kockica soli na hrpi i to su precrtali u ravnini i prostoru, na način da su odredili omjere veličine brida kocka u stvarnosti s modelom. Mali fizičari (vodstvo prof. Ivan Grgurić) su ispitivali vodljivost soli te su pred publikom u pokusu dokazali da sol ne provodi struju, ali njezina otopina provodi. Zaključili su da otopina NaCl provodi struju zbog iona. U radionici „Glazba, zdravlje i ljepota“ (prof. Mirjana Cerić) izrađivani su pripravci od morske i kuhinjske soli uz dodatak domaćih ljekovitih biljaka i eteričnih ulja. Sudionici su pripravljali kupke, sapune, sredstva za inhalaciju te otopine za oralnu higijenu. Učenica Hana Rut Lerga je uljepšala priredbu kratkim pijanističkim nastupom. „Svilena čarolija soli“, mala umjetnička radionica (voditeljice učenika trećih razreda bile su učiteljice Svijetlana Brnabić, Martina Crnković i Sanja Simon-Pađen), upoznala je prisutne s tehnikom oslikavanja svile: uz pomoć krupne morske soli i  njenog apsorbirajućeg svojstva na maramama su se razigrale živopisne boje tempera. U tehničkoj radionici pod vodstvom prof. Ante Jurage učenici su izradili modele kristalne rešetke NaCl od drvenih kuglica, a zatim su izradili i solnice – posude za držanje soli u svakom kućanstvu. Zadnji su se predstavili učenici vjeronaučne radionice (prof. Tomislava Milušić) koji su nizom plakata (od rođenja do srednje škole, pubertet i adolescencija, od fakulteta do mirovine) pod imenom „Čovjek – sol zemlje“  utvrdili da sam čovjek u svakoj životnoj fazi obogaćuje, poput najfinije soli, svaku zajednicu: obitelj, razred, školu, društvo…

Nakon prezentacije održan je okrugli stol gdje su sudjelovali učenici i učitelji – predstavnici radionica, ravnateljica,  vanjski suradnici, kao i svi oni koji su se željeli priključiti diskusiji. Okrugli stol su vodile prof. Irena Peić i prof. Marina Vranković. Otvorene teme bi se mogle svrstati u tri cjeline: novostečena znanja o soli, nove vještine stečene sudjelovanjem u projektu i planovi i prijedlozi za buduće aktivnosti. Sudionici su se složili da je projektni rad izuzetan način rada koji motivira i stvara nove pozitivne odnose između učenika, učitelja i vanjskih suradnika. Pozitivno iskustvo rezultiralo je prijedlozima za budući rad: mogućnost održavanja okruglih stolova na dogovorene teme više puta tijekom školske godine.

Poslije svih događanja napravljena je i evaluacija u kojoj je, između ostaloga, zaključeno da je projekt svojom dinamikom i aktivnostima uvelike motivirao za rad i učenike i učitelje i svo izvannastavno osoblje. Svatko je htio dati svoj doprinos i posebno smo ponosni na uključivanje i potporu roditelja. Stečena znanja i iskustva su pozitivna i poticaj su za nove aktivnosti.

Da je tome tako, evo mišljenja Nikole Kolačevića, učenika osmog razreda, koji je vrlo aktivno sudjelovao u dvomjesečnim aktivnostima: „Ovaj projekt je pun pogodak. Najprije smo se družili, a kroz to druženje i puno toga naučili… Jako bih volio da ovakvih projekata bude još jer se odlično osjećaju učenici koji se trude da bi naučili nešto novo i stekli vještine…“

 

                                                                                                         Irena Peić, Rijeka





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt „Sol – lijek, hrana i otrov“
Autor: Karmen Turk, 15. 2. 2011.

NAŠA ŠKOLA – MALA SOLANA ZNANOSTI

 

        Znanost je važna, a za njen razvoj značajno je propitivati i istraživati svijet oko nas. Na Dan znanosti, 10. studenoga ove godine, do tih su zaključaka došli učenici i učitelji OŠ „Nikola Tesla“ u Rijeci. Nakon prijave na L'Orealov natječaj i dobivanja financijske potpore za projekt o soli, krenuo je rad po radionicama. Uz L'Orealovu financijsku i veliku stručnu pomoć znanstvenika iz Udruge Zlatni rez – Rijeka, tijekom dva mjeseca intenzivnoga rada u radionicama, 75 učenika i 20 učitelja odabrali su svoje podteme i istraživanja, sve ujedinjeno pod naslovom „Sol – lijek, hrana i otrov“. Na prezentaciji projekta bilo je vrlo živo: škola je bila uređena slikama i plakatima, prostor školske dvorane bio je ispunjen morskim motivima (zaslužna je likovna grupa, prof. Ivan Mrakovčić i šk. psihologica Orjana Marušić-Štimac), tehnički opremljen projekcijskim platnima i svim ostalim pomagalima (prof. Mate Adžić, Toni Štimac), učenici su dočekivali goste s prigodnim trojezičnim knjižicama (na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku – prof. Ljiljana Rošić, prof. Irena Primc i prof. Dorotea Vidaković) u kojima je navedeno sve što se radilo, kao i čime je rezultiralo (grafičko oblikovanje prof. Karmen Turk). Pozivu na prezentaciju odazvali su se predstavnici tvrtke L'Oreal, Udruge Zlatni rez, djelatnici Odsjeka za školstvo Grada Rijeke, predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje, profesori s Učiteljskoga fakulteta… S nama su bili roditelji, vanjski suradnici škole, svi učitelji i učenici viših razreda. Sve su pratili i lokalni mediji. Goste je kroz radionice i događanja vodila petašica Viktorija Kalić, a goste su pozdravile ravnateljica Tatjana Bandera-Mrakovčić i voditeljica projekta, profesorica biologije, Asja Matešić.  Evo što je predstavljeno na završnom danu…

Klik na opširnije.

Fotografije su u fotogaleriji.


Prva se predstavila radionica biologije (pod vodstvom prof. Asje Matešić) koja je govorila o biološkom značaju soli, te soli kao lijeku, hrani i otrovu. Istraživanjem su došli do zaključka da je prekomjeran unos soli  loša navika, opasna kako za srce tako i za zdravlje općenito, i da većina djece ima loše prehrambene navike, a velika opasnost leži u pekarskim proizvodima i grickalicama koje djeca imaju naviku konzumirati u vrijeme školskoga odmora. U povijesnoj radionici (prof Josip Naglić) govorilo se o soli kroz povijest, kroz kulturološku i vremensku - povijesnu prizmu. Zaključili su da je u tom smislu uloga soli podcijenjena.  Geografska radionica „Pag – Tuzla – Salzburg“ (voditeljica prof. Anita Afrić) upoznala je prisutne s poznatim solanama, učenici su govorili o povezanosti imena mjesta s djelatnošću. Također, spomenuto je da sve više rudnika soli danas postaju turističke atrakcije, a sve manje su izvorišta soli za gospodarske potrebe.  Radionica mladih kemičara (pod vodstvom prof. Anice Švajcer-Rendić) pripremila je prezentaciju dobivanja morske soli iz morske vode, a publiku su oduševili igrokazom o nastajanju formulske jedinke natrijevog klorida. Matematičari (pod vodstvom prof. Deny Svirčić) su pod mikroskopom promatrali poredak kockica soli na hrpi i to su precrtali u ravnini i prostoru, na način da su odredili omjere veličine brida kocka u stvarnosti s modelom. Mali fizičari (vodstvo prof. Ivan Grgurić) su ispitivali vodljivost soli te su pred publikom u pokusu dokazali da sol ne provodi struju, ali njezina otopina provodi. Zaključili su da otopina NaCl provodi struju zbog iona. U radionici „Glazba, zdravlje i ljepota“ (prof. Mirjana Cerić) izrađivani su pripravci od morske i kuhinjske soli uz dodatak domaćih ljekovitih biljaka i eteričnih ulja. Sudionici su pripravljali kupke, sapune, sredstva za inhalaciju te otopine za oralnu higijenu. Učenica Hana Rut Lerga je uljepšala priredbu kratkim pijanističkim nastupom. „Svilena čarolija soli“, mala umjetnička radionica (voditeljice učenika trećih razreda bile su učiteljice Svijetlana Brnabić, Martina Crnković i Sanja Simon-Pađen), upoznala je prisutne s tehnikom oslikavanja svile: uz pomoć krupne morske soli i  njenog apsorbirajućeg svojstva na maramama su se razigrale živopisne boje tempera. U tehničkoj radionici pod vodstvom prof. Ante Jurage učenici su izradili modele kristalne rešetke NaCl od drvenih kuglica, a zatim su izradili i solnice – posude za držanje soli u svakom kućanstvu. Zadnji su se predstavili učenici vjeronaučne radionice (prof. Tomislava Milušić) koji su nizom plakata (od rođenja do srednje škole, pubertet i adolescencija, od fakulteta do mirovine) pod imenom „Čovjek – sol zemlje“  utvrdili da sam čovjek u svakoj životnoj fazi obogaćuje, poput najfinije soli, svaku zajednicu: obitelj, razred, školu, društvo…

Nakon prezentacije održan je okrugli stol gdje su sudjelovali učenici i učitelji – predstavnici radionica, ravnateljica,  vanjski suradnici, kao i svi oni koji su se željeli priključiti diskusiji. Okrugli stol su vodile prof. Irena Peić i prof. Marina Vranković. Otvorene teme bi se mogle svrstati u tri cjeline: novostečena znanja o soli, nove vještine stečene sudjelovanjem u projektu i planovi i prijedlozi za buduće aktivnosti. Sudionici su se složili da je projektni rad izuzetan način rada koji motivira i stvara nove pozitivne odnose između učenika, učitelja i vanjskih suradnika. Pozitivno iskustvo rezultiralo je prijedlozima za budući rad: mogućnost održavanja okruglih stolova na dogovorene teme više puta tijekom školske godine.

Poslije svih događanja napravljena je i evaluacija u kojoj je, između ostaloga, zaključeno da je projekt svojom dinamikom i aktivnostima uvelike motivirao za rad i učenike i učitelje i svo izvannastavno osoblje. Svatko je htio dati svoj doprinos i posebno smo ponosni na uključivanje i potporu roditelja. Stečena znanja i iskustva su pozitivna i poticaj su za nove aktivnosti.

Da je tome tako, evo mišljenja Nikole Kolačevića, učenika osmog razreda, koji je vrlo aktivno sudjelovao u dvomjesečnim aktivnostima: „Ovaj projekt je pun pogodak. Najprije smo se družili, a kroz to druženje i puno toga naučili… Jako bih volio da ovakvih projekata bude još jer se odlično osjećaju učenici koji se trude da bi naučili nešto novo i stekli vještine…“

 

                                                                                                         Irena Peić, Rijeka





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]



preskoči na navigaciju