preskoči na sadržaj

Osnovna škola Nikola Tesla

Login
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 

Grad Rijeka

      

RED BUTTON

    


  

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PRIJAVE ZA TESTIRANJE POTENCIJALNO LIKOVNO DAROVITIH UČENIKA RIJEČKIH OSNOVNIH ŠKOLA
Autor: Nina Licul, 10. 9. 2021.

Učenici petih i šestih razreda osnovnih škola grada Rijeke koji pokazuju izraziti senzibilitet za izražavanje u jednom ili više likovnih područja, prijavljuju se na testiranje do srijede, 22. rujna, i to e-poštom na adrese: laura.herceg1@gmail.com i marina.peranic-seveljevic@rijeka.hr.

Nažalost prošle se školske godine nije održalo testiranje radi nepovoljne epidemiološke situacije glede zaraze Covid 19. Stoga će se ove školske godine održati testiranje za prijavljene učenike petih i šestih razreda.

U okviru svake riječke osnovne škole likovni pedagozi izdvajaju učenike koji pokazuju izraziti senzibilitet za likovni izričaj u konzultaciji  s učiteljima razredne nastave i  vrše  izbor  kandidata za LIADO.

Izabrani učenici će se testirati u subotu 25. rujna 2021. u OŠ „Nikola Tesla“ Trg Ivana Klobučarića a provest će se u skladu s epidemiološkim mjerama. Testiranje traje od 9,00 do 13,00 sati.

Prijavljeni učenici okupit će se u dvorištu ispred ulaza u zgradu i pričekati će likovnog pedagoga koji će ih rasporediti u skupine i otpratiti u učionice. Rad traje do 13,00 sati, a obuhvaća test likovne kreativnosti, test opće kreativnosti i razgovor s članovima stručne komisije. Učenici trebaju donijeti pribor za rad: olovku, gumicu, likovnu mapu, vodene boje, kistove, posudice za vodu i krpicu (tijekom rada imati će pauzu za marendu te je poželjno ponijeti istu i flašicu s vodom ili čajem).

Prijavljeni učenici na dan testiranja trebaju donijeti sa sobom ispunjeni priloženi upitnik, koji se nalazi se u nastavku teksta pod "Opširnije".

Utorak, 28. rujna, rezultati testiranja biti će vidljivi na stranicama OŠ ‘’Nikola Tesla’’’ pod rubrikom LIADO, testiranja i obavijesti o uspješnosti testiranih učenika, isto će se poslati elektronskom poštom svim školama čiji su učenici učestvovali u testiranju.

Odabrani učenici će u subotu 2. listopada započeti s redovitim radom, tijekom 2021./2022. školske godine.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPUTE ZA IZBOR POTENCIJALNO DAROVITIH UČENIKA

Organizator: GRAD RIJEKA, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, OŠ „Nikola Tesla“

Sjedište i adresa stručnog povjerenstva LIADO-a: OŠ “Nikola Tesla”, Trg Ivana Klobučarića 1, 51 000 Rijeka

Koordinator stručnog povjerenstva: Laura Herceg, mag.educ.art.

Kontakti: 098 260 585, e-mail: laura.herceg1@gmail.com

Stručna komisija: Nina Licul, Tea Paškov Vukojević, Boris Herceg i Larisa Dragelj

 

Testiranje se sastoji od četiri segmenta: 

1. Testa opće i likovne kreativnosti

2. Analiza dječjih likovnih radovima koje su donijeli iz škole i od kuće. Na likovnim radovima se boduje (ukus, mašta, opća likovna razina, iskustvo, znanje i tehnika), kroz razgovor  se ocjenjuje socijalni aspekt i razina likovne kulture (njihove želje za budućnost, područje koje ih privlači - tehnike koje vole, umjetnici ili umjetnik ili umjetničko djelo koje im je zanimljivo i zašto).

3. Maštovit crtež realiziran u tehnici olovke boduje se u pet segmenata: fluentnost ideja, originalnost, redefinicija, fleksibilnost i individualnost.  (Izražavanje, razvijanje i oblikovanje idejnih rješenja. Produkcija mnoštva ideja, opisa detalja – promicanje u “sitnice”. Iznijansiranost, adekvatnost i tečnost misli i sadržaja. Korištenja poznatog na nov način, transponiranje vizualnog u likovni jezik,  transponiranje likovnog materijala u likovnu strukturu, transponiranje stvarnog u iluziju, nastajanje alegorija, duhovitost, daleke asocijacije, neočekivana rješenja. Fleksibilnost u obradi teme, oslobađanje od stereotipa i ostalih modela u radu, nove komunikacije ideja te načina rada i izražajnih formi, misli izražene na nov, poseban način. Pristup problemu s različitih gledišta, dobivanje različitih rezultata koji su svi ispravni budući da su gledište i pristup različiti. Izbjegavanje brzog i uobičajenog, rješenja. Svjež i individualni pristup, na idejno-misaonom i izvedbenom planu. Originalnost u radu, rijetko, posebno. Maštovitost i duhovitost iznesenih misli, originalnost izraza, svježina pristupa, izvornost obrade, udaljenost asocijacija. Nastajanje rijetkog, neobičnog, samosvojnog, nepokolebljivog rješenja, nova varijanta na temelju likovnih zakonitosti, preoblikovanje likovnih zakonitosti kao vid otkrivanja novih sustava, sklopova koji funkcioniraju na nov način. Individualnost likovnih vrijednosti, individualno odstupanje od standarda, individualna prepoznatljivost).

4. Slikanje po gledanju realizira se u tehnici akvarela ili gvaša ili tempera i boduje se u pet segmenata: optičko tematski razvoj, elaboracija, osjetljivost za probleme, iskustva i tehnike i opći likovni nivo. (Opća intelektualna zrelost i optička točnost i tehnička korektnost u prikazu realnih objekta.  Elaboracija odabrane teme i sadržaja, idejna i misaona razrada, cjelovitost i adekvatnost odabranog načina obrade, oblikovanje i  izbor kompozicije. Pronicanje u srž likovne pojave, likovne strukture te shvaćanje biti likovnog problema i put za njegovo rješenje, senzitivitet likovne pojave i likovno-kreativnog puta, te samog rezultata. Isticanje autentičnosti i autonomnosti likovne problematike kao samosvojstvene, posebne, sugestivne te kao nosioca likovne poruke. Osjetljivost za sadržaj, otvorenost prema doživljaju novog, uočavanje bitnih problema i teškoća, nagovijest dalekih nedoživljenih situacija i mogućnosti. Senzitivitet u opažanju i opisu. Opći likovni nivo: sklad ideje, teme, tehnike, likovnog iskustva i poruke, sugestivnost izraza).

                                                                    

Učenici tijekom testiranja mogu maksimalno postići 100 bodova.

Petnaest učenika petog razreda i petnaest učenika šestog razreda, koji nakon navedenog testiranja, postignu najbolje rezultate, uključuje se u program LIADO-a.




Priloženi dokumenti:
Upitnik-privola_za-5_.doc (29.00 KB)
Upitnik-privol_za_6_.doc (29.00 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju